myData – N|E|P|A COMMERCIAL
Από 1η Σεπτεμβρίου ξεκίνησε η λειτουργία της πλατφόρμας myDATA & η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ
Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ, από 1η Σεπτεμβρίου 2021 τέθηκε σε εφαρμογή η σταδιακή υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών απευθείας με την ΑΑΔΕ.
Πιο συγκεκριμένα:
Από 1.10.2021, οι επιχειρήσεις που διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή κι έπειτα, είναι:
• Φυσικά και νομικά πρόσωπα με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000€.
• Φυσικά και νομικά πρόσωπα με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000€.
Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις από 1/1/21 και μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022.
* Ειδικά για το 2021, η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο στα παραστατικά εσόδων και όχι στους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
Μέχρι το Νοέμβριο του 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:
• Να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να εκδίδουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
• Να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
• Να αποσύρουν παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:
Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
• Βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
• Το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 €.
Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
• Βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
• Το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €.
Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Τι πρέπει να προσέξει η κάθε επιχείρηση
Για τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη κάποιο πρόγραμμα που υποστηρίζει τις απαιτήσεις των ηλεκτρονικών βιβλίων της ΑΑΔΕ, προτείνουμε να στέλνουν κανονικά τα δεδομένα από 1.1.2021, είτε online είτε στο τέλος της ημέρας ή της εβδομάδας.
Στέλνοντας τα δεδομένα τους θα μπορούν να εντοπίσουν τυχόν λάθη και να εξοικειωθούν με τη νέα διαδικασία.
Για τις επιχειρήσεις ή τους ελεύθερους επαγγελματίες που το πρόγραμμά τους δεν υποστηρίζει την πλατφόρμα myData, συνιστάται η άμεση αγορά ή συνδρομή νέου προγράμματος κι αυτό γιατί, όλα τα παραστατικά που θα εκδώσει κάθε επιχείρηση από 1.1.2021 μέχρι και 30.9.2021 θα πρέπει υποχρεωτικά να ανέβουν, έστω και αργότερα, στην πλατφόρμα myData.
Οι Σύμβουλοί μας είναι πάντα στη διάθεσή σας να σας ενημερώσουν για όλες τις υποχρεώσεις της επιχείρησής σας.
Για τη N|E|P|A Economic Consulting,
Δρομούσης Αναστάσιος
Commercial Manager
[email protected]
www.nepa.gr
210-2585584