Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 και ενισχύσεις de minimis: Αλλαγές στη ΓΔΟΥ 281/2020 με νέα απόφαση

Με τη νέα απόφαση ΓΔΟΥ 295/2020 τροποποιείται η υπό στοιχεία ΓΔΟΥ281/13.11.2020 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19, κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2020» ως εξής:
 

  1. Η περίπτωση β της παρ. 2 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:
    «β) σύμφωνα με τους όρους του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (Κανονισμός de minimis) ή του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1408/2013 για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας στον γεωργικό τομέα (Γεωργικός Κανονισμός de minimis), ειδικά για τις επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην υποπερίπτωση ii της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 3 και δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων.»
  2. Η υποπερίπτωση ii) της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:
    «ii) έχουν έδρα σε περιοχές που έχουν πληγεί από τις φυσικές καταστροφές που προκλήθηκαν από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», όπως αυτές οριοθετούνται στις υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./10330/Α325/07.10.2020 (Β’  4431) και Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./10331/Α325/07.10.2020 (Β’ 4432) αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, δύναται να είναι δικαιούχοι λήπτες της ενίσχυσης, και στην περίπτωση που δεν παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους κατά τα αναφερόμενα στην παρούσα περίπτωση, δυνάμει του Κανονισμού De minimis 1407/2013 ή 1408/2013 και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται σε αυτούς, εφόσον ο κύκλος εργασιών για τις επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, ή τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς για τις επιχειρήσεις που δεν είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ ή είναι υποκείμενες και απαλλασσόμενες, είναι μεγαλύτερα από τριακόσια (300) ευρώ.»
  3. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης β της παρ. 3 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:
    «β) Εφόσον αιτούνται ενίσχυσης δυνάμει του Κανονισμού de minimis, πρέπει να μην δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων, με εξαίρεση τις επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην υποπερίπτωση ii της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 3, ή στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας.»
  4. Η περίπτωση β της παρ. 3 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής:
    «β) Για τις επιχειρήσεις που λαμβάνουν ενίσχυση δυνάμει του Κανονισμού de minimis, το ανώτατο ύψος ενίσχυσης δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων, ήτοι στον ΚΑΔ 49.41 οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Ειδικά για τις επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην υποπερίπτωση ii της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 3 και δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων, το ανώτατο ύψος ενίσχυσης δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.»
  5. Οι παρ. 2,3 και 4 του άρθρου 5 αντικαθίστανται ως εξής:
    «2. Για τις επιχειρήσεις που λαμβάνουν ενίσχυση δυνάμει του Κανονισμού de minimis, το συνολικό ποσό ενίσχυσης ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει κατά την τριετία 2018-2020 από οποιοδήποτε πρόγραμμα, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, και δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ, και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων, το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Ειδικά για τις επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην υποπερίπτωση ii της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 3 και δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων, το συνολικό ποσό ενίσχυσης που έχουν λάβει κατά την τριετία 2018-2020 από οποιοδήποτε πρόγραμμα σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ. Επίσης, το σωρευτικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων για την περίοδο 20182020 δεν πρέπει να υπερβαίνει το εθνικό ανώτατο όριο των 134.272.042 ευρώ, όπως καθορίζεται στο παράρτημα I του Καν. 316/2019.
  6. Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται σε πρώτη φάση αυτόματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλει η επιχείρηση κατά την αίτηση, και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης, στο πλαίσιο της παρούσας, από περισσότερες ή όλες τις επιχειρήσεις που συνθέτουν ενιαία επιχείρηση, με την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 27 της παρούσας και εφόσον, κατόπιν διασταύρωσης των σχετικών αιτήσεων, διαπιστωθεί ότι το συνολικό ποσό που αιτούνται οι εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει τα ανώτατα κατά περίπτωση όρια των παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου, το ύψος της ενίσχυσης για κάθε μία από αυτές μειώνεται αναλογικά, με βάση το αιτούμενο από κάθε μία επιχείρηση ποσό, προκειμένου το συνολικό εγκριθέν ποσό ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση να μην υπερβαίνει τα εν λόγω όρια. Επίσης, ως προς τις ενισχύσεις βάσει του Γεωργικού Κανονισμού de minimis, της καταβολής των ενισχύσεων προηγείται έλεγχος τήρησης του εθνικού ανώτατου ορίου που προβλέπεται στο Παράρτημα Ι του Κανονισμού 316/2019. Για τον σκοπό αυτό, η αρμόδια υπηρεσία του άρθρου 12, με βάση τα στοιχεία για το συνολικό αιτούμενο ποσό που θέτει στη διάθεσή της η ΑΑΔΕ, ζητεί έγγραφη σχετική επιβεβαίωση από τον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), o οποίος διενεργεί τον έλεγχο με βάση τα στοιχεία που διαθέτει στο πληροφοριακό του σύστημα.
  7. Επιπλέον, διενεργείται αυτοματοποιημένος απολογιστικός έλεγχος με βάση τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις που έχουν χορηγηθεί βάσει του τμήματος
    3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, καθώς και τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις de minimis της τελευταίας τριετίας, στο Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας για την τήρηση του εν λόγω συστήματος. Ειδικά για τις ενισχύσεις που χορηγούνται βάσει του Γεωργικού Κανονισμού de minimis, ο σχετικός έλεγχος διενεργείται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ με βάση τα στοιχεία που διαθέτει στο πληροφορικό του σύστημα.»
  8. Η παρ. 3 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
    «Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει, το αν αιτείται να λάβει την ενίσχυση βάσει του Προσωρινού Πλαισίου ή βάσει του Κανονισμού de minimis, τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρούσας, κατά περίπτωση, καθώς και το ποσό που αιτείται να λάβει στο πλαίσιο της παρούσας, εντός των ορίων του άρθρου 4 της παρούσας. Ειδικά οι επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην υποπερίπτωση ii της περίπτωσης ε της παρ. 2 του άρθρου 3 και δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων, εφόσον δεν παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους σύμφωνα με την περίπτωση ε της παρ. 2 του άρθρου 3, δηλώνουν ότι αποδέχονται να υποβληθεί η αίτηση βάσει του Γεωργικού Κανονισμού de minimis. Υπόδειγμα της αίτησης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ.Α, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.»
  9. Το παράρτημα ΙΙ.Α της ΓΔΟΥ 281/2020 αντικαθίσταται με το παρακάτω παράρτημα ΙΙ.Α:

https://www.taxheaven.gr/attachment/7520

Πηγή: Taxheaven

Αναζήτηση Άρθρων
Βασική Κατηγορία
Yποκατηγορίες
Έτος
Αναζήτηση με Λέξη
ΕΣΠΑ Banner Αφίσα ESPA Banner